ПЕНСІЯ ПО ІНВАЛІДНОСТІ
Пенсія по інвалідності відповідно до Закону України від 09.07.2003 № 1058-ІV «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» призначається:
- в разі настання інвалідності, що спричинила повну або часткову втрату працездатності
за наявності необхідного страхового стажу - незалежно від того, коли настала інвалідність:у період роботи, до влаштування на роботу
чи після припинення роботи - на весь строк встановлення інвалідності
Визначено три групи інвалідності (І, ІІ, ІІІ) залежно від ступеня втрати працездатності:
І група–100 % пенсії за віком;
ІІ група–90 % пенсії за віком;
ІІІ група–50 % пенсії за віком.
Умови призначення пенсії по інвалідності:
Перелік необхідних документів:
- паспорт;
- ідентифікаційний номер (реєстраційний номер облікової картки платника податків);
- документи про стаж, набутий до 01.01.2004: трудова книжка, військовий квиток, диплом про навчання (на денній формі) та інші (якщо трудова книжка та інші документи не оцифровані);
- документ, що підтверджує зміну прізвища, імені, по батькові (за потреби);
- свідоцтво про народження дітей.
Виписку з акта огляду, одержану від МСЕК, додає орган, що призначає пенсію.
Способи подачі документів:
- онлайн: через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України, портал Дія;
- особисто: до сервісного центру Пенсійного фонду України (незалежно від місця реєстрації або проживання);
- поштою: на адресу територіального органу Пенсійного фонду України (якщо особа тимчасово проживає за кордоном).
Як подати документи для призначення пенсії онлайн:
- авторизуйтеся в особистому кабінеті вебпорталу (portal.pfu.gov.ua) за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП);
- оберіть у лівому боковому меню «Заява на призначення пенсії» в розділі «Щодо пенсійного забезпечення»;
- заповніть заяву, зі списку «Вид пенсії» оберіть пункт «По інвалідності»;
- завантажте заздалегідь від скановані документи та натисніть «Сформувати заяву»;
- перевірте внесені до заяви дані та натисніть «Підписати та відправити до ПФУ».
ПЕРЕГЛЯНУТИ статус опрацювання заяви можливо в особистому кабінеті у вкладці «Мої звернення».
ВАЖЛИВО! ВИМОГИ ДО СКАНОВАНИХ ДОКУМЕНТІВ
- Розмір кожного файлу не повинне нперевищувати1Мб;
- формат файлу: JPG, JPEG, PDF;
- документи, які містять більше однієї сторінки, необхідно прикріпляти як один файл;
- скан-копії виготовляються з оригіналів документів;
- скан-копія повинна бути кольорова, чітка та читабельна;
- назви файлів мають відповідати виду від сканованого документа.
За матеріалами Головного управління
Пенсійного фонду України в Черкаській області